نوشته شده توسط : عر فان

شیشلی استانبول یکی از محله‌های معروف و اعیان نشین این شهر است. این محله که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته به دلیل وجود هتل‌های مجلل، بوتیک‌های فشن و مراکز خرید مدرن مشهور است. علاوه بر مراکز خرید مدرن، بازارهای محلی مانند بازار عتیقه مجیدیه در محله شیشلی قرار دارند. همچنین می‌توانید طعم غذاهای اروپایی را در رستوران‌های زنجیره‌ای و بین‌المللی این محله بچشید. حتی اگر آشنایی با تاریخ ترکیه از اهداف سفرتان است، باز هم شیشلی استانبول بهترین مکان برای شماست. زیرا در این محله استانبول بناهای تاریخی بسیاری از جمله موزه آتاتورک، کلیسای جامع سنت اسپریت، مسجد تشویکیه، قصر ایلامور و موزه نظامی وجود دارند. از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی میدان تکسیم به سایر قسمت‌های شهر نیز دسترسی آسانی دارید. می‌توانید از هتل مجلل خود تا مسجد شیشلی پیاده‌روی کنید یا با استفاده از مترو میدان تکسیم به هر قسمتی از شهر در کمترین زمان ممکن برسید.

استانبول

مکان های دیدنی و جاذبه های منطقه شیشلی استانبول

جواهر استانبول:  جواهر استانبول که در سال 2005 افتتاح شد، بزرگ‌‌ترین مرکز خرید در اروپا و دومین مرکز خرید بزرگ جهان است. جواهر استانبول بیش از 300 فروشگاه و چندین رستوران در شش طبقه دارد. از برندهای بین‌‌المللی گرفته تا برندهای بومی، از فست‌فودها گرفته تا رستوران‌‌های غذاخوری معمولی، همگی باعث می‌‌شوند تا هرگز از این مرکز خرید خسته نشوید. در پشت‌‌بام این مرکز خرید بزرگ می‌‌توانید نگاهی به دومین ساعت بزرگ جهان بیاندازید و یا به یکی از 12 سینمای این مرکز خرید بروید. شما همیشه برای انتخاب در جواهر استانبول هیجان خواهید داشت.

موزه آتاتورک : موزه آتاتورک که در خیابان هالاسکارگازی واقع شده است، یکی از سه خانه موزه تاریخی است که به رنگ صورتی نقاشی شده است. آتاتورک، بنیانگذار و نخستین رئیس جمهور ترکیه، در ابتدا از این خانه برای اهداف ذخیره‌‌سازی و مسکونی استفاده می‌‌کرد، اما بعدا این مکان برای نمایش برخی از اقلام شخصی آتاتورک و نشان دادن زندگی وی از طریق اسناد و عکس‌‌های تاریخی به یک موزه تغییر کاربری داده‌‌شد. از آن‌‌جایی که آتاتورک در حوالی رویدادهای مهم تاریخی مانند جنگ استقلال و حمله به استانبول در این خانه زندگی می‌‌کرد، در بازدید از این موزه از زندگی آتاتورک و تاریخ ترکیه یک تجربه واقعی خواهید داشت.

کاخ زیرفون (قصر ایهلامور) : کاخ زیرفون که توسط درختان لیندن احاطه شده است، یک کاخ سلطنتی امپریالیستی عثمانی است و در حال حاضر به عنوان یک موزه عمومی باز است. دو کاخ در این مکان وجود دارد: کوشک مراسم و کوشک معیت. طراحی داخلی این کاخ‌‌ها تحت تاثیر سبک‌‌های غربی قرار دارد، اما با این حال، ویژگی‌‌های معماری قرن نوزدهم ترکیه را حفظ کرده است. درحالی که کاخ ایهلامور تاریخ و معماری دروه سلطان عبدالمجید اول را کاملا به شما معرفی می‌‌کند، استراحت و لذت بردن از فضای سبز در کافه و باغ هم کار خوبی است.

مسجد تشویقیه : مسجد تشویقیه که در تشویقیه قرار دارد، در طول سلطنت سلطان عبدالمجید اول ساخته شد. این مسجد که برای ساختار نئوباروک خود معروف است، عناصری از معماری اروپایی دارد و یکی از نقاط تاریخی قابل‌‌توجه در این منطقه است. ستون‌‌های سنگی سفید در ورودی مسجد تشویقیه منحصر به‌‌فرد هستند. دکوراسیون داخلی این مسجد یاد‌‌آور خانواده سلطنتی‌‌ای است که زمانی در آن‌‌جا زندگی می‌‌کرد.

موزه نظامی استانبول (موزه ارتش) : موزه نظامی استانبول، به عنوان یکی از مشهورترین موزه‌‌های نظامی جهان، در ناحیه حربیه واقع شده است که آکادمی نظامی امپراتوری عثمانی در آن قرار داشت. این موزه با مجموعه‌‌ای از سلاح‌‌ها، توپ‌‌ها و سایر ابزار نظامی، یک هزار سال تاریخ نظامی ترکیه را ثبت می‌‌کند. بیش از 9هزار نمایشگاه از دوران عثمانی تا جنگ‌‌جهانی اول در این موزه برگزار شده است. بعدازظهر سعی کنید اجرای زنده موسیقی قدیمی‌‌ترین گروه نظامی در جهان را از دست ندهید و در مورد نقشی که موزیسین‌‌ها در موفقیت‌‌های نظامی در طول دوران عثمانی بازی می‌‌کردند بیشتر بدانید.

استانبول

مزایای خرید خانه در شیشلی استانبول

منطقه شیشلی به دلیل واقع شدن در ناحیه مرکزی و دارا بودن وسیله های حمل و نقل و سایر زیر ساخت ها مرکز تجارت و خرید است. جاده اصلی شیشلی به سمت آسمان خراش های مجیدیه و لونت ادامه پیدا میکند و به سمت مناطقی میرورد که در حال حاضر پر از بلوکهای اداری هستند. بزرگترین مرکز خرید اروپا و دومین مرکز خرید بزرگ جهان (در ناحیه شهری) ، جواهر استانبول نیز در این منطقه قرار گفته است.شیشلی به دلیل گذشته ای که با طبقه ی متوسط و کیفیت زندگی داشته، ‍در حال حاضر نیز محل قرارگیری بسیاری از مغازه ها است که بیشتر آنها در ناحیه ی نیشانتاشی قرار گرفته اند . در این منطقه پارکینگ در خیابانهای باریک یکی از مسائل بزرگ است. مردم برای تحصیل نیز به این منطقه می آیند؛ این منطقه ی شهری برای دبیرستانها و درسانه (واحدهای آموزشی برای آزمون سالانه ورودی دانشگاه)، مدارس شبانه روزی نیز شناخته شده است و افراد مختلفی برای آماده شدن تحصیلی به این منطقه می آیند تا زبان انگلیسی را بیاموزند. کافه، ‍رستوران و فست فود بسیار مناسبی برای دانش آموزان و خریداران وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()